Verhuur

De Cunerakerk is een schitterende laatgotische kerk met een goede akoestiek. Daarom is de kerk uitermate geschikt voor concerten en opnames zowel vocaal als ook instrumentaal. Maar u bent ook hartelijk welkom voor uw huwelijk, een receptie, tentoonstelling, congres, lezing of een andere bijeenkomst. Wij informeren u graag over de mogelijkheden.

Aanvragen huur Cunerakerk

Heeft u interesse in huur van Cunerakerk, vult u dan het aanvraagformulier zo volledig mogelijk in. U ontvangt dan per e-mail onze brochure over de kerk en wij nemen contact met u op om uw wensen te bespreken. Uiteraard geheel vrijblijvend.

Faciliteiten

BESCHIKBAARHEID
De Cunerakerk is maandag t/m zaterdag beschikbaar voor verhuur.

INDELING
In de vaste opstelling van de kerk zijn er 440 zitplaatsen, waarvan 130 gekoppelde stoelen die verplaatsbaar zijn. In overleg is het mogelijk om meer zitplaatsen te creëren en/of stoelen te verplaatsen voor meer vrije ruimte. De kerk heeft 110 extra stoelen beschikbaar die kunnen worden gehuurd. De totale capaciteit op basis van de gebruiksvergunning is 650 personen.

CATERING
In het zuidtransept staat het cateringmeubel met keuken, voorzien van een drietal koelkasten, een professionele vaatwasser, een inductiekookplaat, een koffieautomaat, koffiekopjes en glaswerk. Voor de catering werken wij samen met vaste externe cateraars. Zij weten de weg in de Cunerakerk en kunnen letterlijk zorgdragen voor de puntjes op de spreekwoordelijke ‘i’ bij uw evenement. Op verzoek sturen wij u graag een prijslijst met de mogelijkheden.

SANITAIR EN GARDEROBE
De kerk beschikt over moderne sanitaire voorzieningen met negen toiletten, een mindervalidentoilet en een garderobe voor ruim 600 jassen. De kerkzaal is toegankelijk voor rolstoelgebruikers.

VERLICHTING
De verlichting van de kerk is geheel gemoderniseerd, waardoor het mogelijk is de kerk naar believen te verlichten. Door up-lights worden de oude gewelven belicht wat een bijzonder ruimtelijk effect geeft. Voor het uitlichten van activiteiten in het liturgisch centrum is podiumverlichting aanwezig.

GELUID
De nieuwe geluidsinstallatie is geheel aan de ruimte aangepast en voldoet aan alle moderne eisen. Er zijn vier microfoons: één vaste microfoon op de lezenaar, één headset microfoon en twee draadloze microfoons. Tevens is er een ringleiding voor slechthorenden aanwezig.

ELEKTRA
Er zijn ruimschoots 230 volt stopcontacten aanwezig en drie krachtstroomaansluitingen, waarvan één in de toren.

ORGELS EN VLEUGEL
De kerk heeft de beschikking over twee orgels, het grote Van Vulpen orgel in het middenschip en het koororgel van de firma Fama en Raadgever. De kerk beschikt over een Yamaha C7 concertvleugel. Op verzoek kunnen wij voor uw evenement ook een Fazioli of Steinway concertvleugel leveren.

PODIUM
De kerk beschikt over een podium van maximaal 6 bij 5 meter en 40 centimeter hoog. De podiumdelen (1 bij 2 meter) zijn flexibel in te zetten.

EXTRA ZALEN
Op een loopafstand van één minuut zijn vier zalen te huur in de Koningskamer (Frederik van de Paltshof 10).

HUUR
De kerk wordt per dagdeel verhuurd. Minimaal wordt één dagdeel in rekening gebracht.

VERWARMING
In de periode van 1 oktober tot en met 30 april geldt een toeslag voor verwarming.

OPNAMERECHTEN
De tarieven van opnamerechten voor Cd-opnames, radio en tv opnames en uitzendingen worden in overleg vastgesteld.

Tarieven en algemene voorwaarden

De tarieven voor het huren van de locatie en extra faciliteiten staan in de lijst die hieronder te downloaden is. Voor alles geldt: Wij leveren maatwerk, dus we maken een offerte op basis van uw wensen.

Er kan véél in de Cunerakerk – vragen staat vrij! – maar niet alles. Het historische karakter en de aard van het gebouw vergt voorzichtigheid. Een kerk legt ook enige beperking op. De grote lijnen zijn vastgelegd in de Algemene Voorwaarden.

Kerkelijk Bureau (dinsdag- en donderdagmorgen) + 31(0)317 61 89 20
Email kb@pknrhenen.nl