Bezichtiging

Behoudens evenementen en activiteiten is de Cunerakerk gratis toegankelijk. Kijk voor actuele data en tijden op www.cuneragilde-rhenen.nl/agenda.

De toegang is vrij, maar een bijdrage voor restauratie van de kerk wordt bijzonder op prijs gesteld. In de Cunerakerk is een gastvrouw/gastheer aanwezig, die u informatie geeft over de rijke historie en gebruik van de  kerk.

Beklimmen Cuneratoren

In de zomerperiode zijn er torenbeklimmingen. De Cuneratoren werd in de periode 1492 – 1531 gebouwd. Tijdens de beklimming van de 82 meter hoge toren via een 298 treden tellende wenteltrap, vertelt de torengids u op iedere verdieping (trans) allerlei interessante zaken over de bouw, de beelden, de klokken en bijzondere gebeurtenissen. Boven gekomen kunt u genieten van een prachtig uitzicht over de stad en de Betuwe. Bij heel helder weer kunt u zelfs Den Bosch, Nijmegen en Utrecht zien liggen.

Duur: ongeveer 1 uur
Maximale groepsgrootte: 20 personen
Kosten: € 5 per persoon, kinderen € 2

Kaartjes hiervoor zijn gedurende de openstelling in de zomer te koop in de Cunerakerk bij de balie van het Cuneragilde.

Kaartjes zijn te koop bij: VVV – Stadsmuseum
Ingang Kerkstraat
+31 (0)317 61 20 77

Tijdens Koningsdag en Open Monumentendag (2e zaterdag in september) zijn er gratis meerdere torenbeklimmingen per dag.

Groepsrondleidingen

Bezoek Cunerakerk en beklimmingen toren met Cuneragilde gids – het hele jaar door. Op afspraak, voor groepen, via het VVV – Stadsmuseum.

Meer informatie?

Voor informatie en aanmeldingen bezichtingen/rondleidingen of torenbeklimmingen:
VVV – Stadsmuseum Rhenen
Markt 20 (Ingang Kerkstraat)
3911 LJ Rhenen
+31 (0)317 61 23 33
vvv@stadsmuseumrhenen.nl

Openingstijden VVV – Stadsmuseum:
Dinsdag t/m zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.
Van 14 juli t/m 15 september ook open op zondag van 12.00 – 16.00 uur.

www.cuneragilde-rhenen.nl
www.vvvrhenen.nl